چه زمانی تبلیغات املاک در پلتفرم های مجازی حذف می شوند؟  - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، دلالان و دلالان املاک و مستغلات گاهی در برخی تریبون ها از قیمت های کاذب استفاده می کنند. خانه یاب آنها قیمت مسکن را به سمتی که می‌خواهند هدایت می‌کنند و اجاره‌کنندگان را دلسرد می‌کنند.

هفته گذشته به دلیل رونق قیمت گذاری کاذب و افزایش قیمت مسکن قرار بود بخش املاک در سکوی دیوار و ترامپ مسدود شود. زیرا طبق مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در بسترهای آنلاین باید هویت مالک و کدپستی احراز شود.

البته طبق تصمیم، ملکی که اعلام خواهد شد باید ابتدا در سامانه املاک و مسکن باشد و در صورت عدم انجام این قسمت از وب سرویس، قسمت املاک آنها با مجوز شورای امنیت و سرویس های امنیتی

ظهور قیمت گذاری کاذب در پلتفرم ها

فرشید ایلاتی کارشناس املاک در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص علت ادامه نمایش آگهی ها در سکوها پس از پایان مهلت مقرر اظهار داشت: برخی دلالان و سودجویان اقدام به انتشار آگهی های جعلی املاک در این سکوها می کردند که باعث شد. گسترش گسترده این کار با هماهنگی کارگزاران برای قیمت گذاری انجام می شود. قدرش را بدانید که اگر او می خواهد املاک و مستغلات در این پلتفرم ها داشته باشد خانه یاب برای اعلام باید ابتدا در سامانه املاک و مسکن برای تایید هویت مالک باشد.

این کارشناس املاک تایید کرد: از اردیبهشت ماه سال گذشته که سامانه املاک و مسکن به طور جدی اجرا شد، دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاک و پلتفرم ها ارسال شد اما آنها به این قوانین توجهی نکردند و اکنون پس از یک سال گذشت، پلتفرم های «دیوار» و «دیوار» باید مسدود شوند تا بتوانند روند تبلیغات خود را اصلاح کنند و دوباره راه بیفتند.

  دستیابی به تعادل در بازار مسکن با تکمیل سامانه املاک

وی گفت: باید هر چه سریعتر قیمت گذاری از بسترهای تبلیغاتی املاک مانند دیوار و سیبور حذف شود تا مشکلات این بخش کاهش یابد.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/6109365/%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%DB%8C-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF