مالیات بر مسکن نکات پرداخت مالیات برای مسکن

برخی از ملک های شمال کشور توسط صاحبان قبلی آن به اداره اوقاف واگذار شده است. اداره اوقاف نیز آنها را به صورت اجاره 99 ساله در اختیار دیگران  قرار می دهند تا از آن بهره برداری کنند. خرید این نوع ملک هیچ دردسری ندارد فقط باید از اداره اوقاف آن منطقه استعلام گرفته و فروشنده میزان بدهی و اجاره را تا زمان فروش پرداخت کند.

  • برای آنکه ملکی برای آگهی دادن در روزنامه انتخاب شود، باید مقدماتی اولیه ای را در نظر گرفت.
  • قانون املاک و مستغلات که نام شناخته‌ شده‌تر آن در ایران «قانون تنظیم مقررات املاک و مستغلات» است، در سال 1390 از جانب مجلش شورای اسلامی به تصویب رسید.
  • فراموش نکنید که برای کسب اطلاعات درباره پارکینگ، فقط و فقط به سند ملک اعتماد کنید، نه حرف‌های فروشنده.
  • بنابراین حتی اگر خانه نورگیر مناسبی داشته باشد اما شما زمانی خریدار را برای بازدید ببرید که هوا تاریک است، یک فرصت را از دست داده‌اید.
  • اگر قرار است برای اولین بار سرمایه خود را به خرید املاک اختصاص دهید بهتر است که به روشی اصولی آن را به انجام برسانید.
  • این بدان معنی است که انعطاف‌پذیری خاصی در قیمت‌گذاری آن قابل مشاهده نیست.

در این جا بهترین دلیلی که می‌توانید برای فروشنده بیاورید، ذلیل شدن فایل است. منظور از شخصی بودن فایل این است که آن فایل فقط در اختیار شما باشد و چندین مشاور املاک همزمان روی آن کار نکنند. باید تلاش کنید شما و آژانس املاک شما در ذهن فروشنده بسیار معتبر و کاربلد جلوه کند تا از این طریق بتوانید فروشنده را متقاعد کنید که ملک را فقط به شما بسپارد. مشاعات کثیف، راه‌پله باریک، آسیب دیده بودن مشاعات یا رها کردن وسایل مختلف در پیلوت و راه‌پله یا حتی مناسب نبودن نمای ساختمان، می‌تواند مشتری را حتی از دیدن داخل واحد منصرف کند.

  تاثیر قانون سقف جدید بر بازار اجاره

بعد از این دوره برای شما چه اتفاقی می‌افتد؟

به املاکی که دارای کاربری مسکونی بوده و موقعیت آن بر خیابان ها و مکان های پرتردد باشد ملک دارای موقعیت اداری گفته می شود.بعضی از مشاغل نیاز به مجوز اداری و یا تجاری را ندارند که معمولا این نوع مشاغل در ملک های مسکونی با موقعیت تجاری و اداری فعالیت می کنند. بعنوان مثال وکلا،مراکز درمانی از جمله کلینیک ها و در مانگاهها و داروخانه ها از این نوع مشاغل است. به واحدی که اغلب بصورت آپارتمانی باشد و مجوز لازم اداری را از شهرداری منطقه اخذ کرده باشد که بصورت اداری استفاده شود ، ملک اداری گفته میشود .

مشاور املاک لطفی

در هنگام نقل و انتقال مالکیت ملک نیز باید مشخصات مالک جدید در این اسناد قید شود. مفاد قولنامه به این صورت است که دو نفر به یکدیگر تعهد می دهند که در زمان معینی در دفترخانه حاضر شده و معامله ای طبق شرایط قولنامه انجام دهند. اگر هر یک از طرفین، به هر دلیلی در تاریخ مشخص شده در دفتر حضور نیابد و از انجام معامله خودداری کند هزینه ای به عنوان وجه التزام باید به طرف مقابل پرداخت کند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که فردی که وجه التزام را می خواهد، باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کند. بنابراین شما باید با قوانین فسخ قرارداد خرید ملک و انواع آن بطور کامل آشنا باشید، و نسبت به موارد و جزییاتی که فروشنده و خریدار می توانند قرارداد معامله ملک را فسخ کنند آگاهی کافی داشته باشید.

  بیش از 6170 قرارداد مسکن در تهران ثبت شد

قرارداد آنلاین

امروزه میزان استفاده از تکنولوژی برای خرید و فروش و رهن و اجاره ی ویلا ها و آپارتمان های مسکونی بسیار افزایش پیدا کرده است. استفاده از نرم افزار هایی که امروزه استفاده از آن ها بسیار رایج شده است، در بین مشاورین املاک بسیار رایج شده است. به عنوان مثال مشاور املاک گرگان برای این که بتواند تعداد واحد های آپارتمانی یا تعداد ویلا های بیشتری را در طی روز و هفته به مشتریان آن ها بفروشد، بایستی بتواند از این نرم افزار ها به درستی استفاده کرده و از آن ها در راستای کار خرید و فروش خود بهره بگیرد. استان گلستان، یکی از استان های شمالی کشور است که در شمال شرق ایران و در حاشیه ی دریای خزر واقع شده است.

By ljhvd